MamMelody – Rodzinne Muzykowanie w Bydgoszczy

Pierwsze zajęcia z MamMelody – czego się spodziewać?

Moje zajęcia MamMelody – Rodzinne Muzykowanie to przestrzeń, w której muzyka naturalnie łączy się z zabawą, kreatywnością i bliskością. Spotykamy się w rodzinnej atmosferze, aby śpiewać, rytmizować i doświadczać różnorodnej muzyki w sposób swobodny i angażujący – razem z dziećmi i rodzicami.

Na czym polegają zajęcia MamMelody w Bydgoszczy?

To rodzinne spotkania muzyczne dla dzieci w wieku 0–3 lat wraz z rodzicami lub opiekunami, z możliwością udziału starszego rodzeństwa (do 6 lat) w ramach biletu rodzinnego.

Zajęcia opieram na czterech filarach: dwujęzyczność, więzi, różnorodność muzyczna, kreatywność i zabawa.

Śpiewamy, rytmizujemy i bawimy się muzyką. Tworzymy krąg i muzykujemy razem – dzieci i dorośli. Najważniejsze narzędzie to nasz głos i ciało, a instrumenty perkusyjne i rekwizyty stanowią jedynie urozmaicenie. Maluchy uczą się poprzez obserwację i naśladowanie, starsze dzieci coraz aktywniej włączają się w śpiew i rytmizację, a rodzice swoją obecnością i zaangażowaniem stają się dla nich naturalnym modelem. Dzięki temu budujemy atmosferę bezpieczeństwa i bliskości, która wzmacnia rodzinne więzi.

Program tworzę tak, aby wspierał rozwój muzyczny, językowy i społeczny dzieci.

Dlaczego warto?

Zajęcia opieram na filarach, które są dla mnie kluczowe:

Więzi rodzinne i bliskość
Na zajęciach liczy się nie tylko muzyka, ale przede wszystkim wspólne przeżywanie. Dlatego bilety mają charakter rodzinny – niezależnie od liczby osób wchodzących razem. Wspólne muzykowanie w rodzinnej atmosferze staje się jakościowym czasem spędzonym z bliskimi, który wzmacnia relacje i tworzy wspomnienia.

Różnorodność muzyczna
Podczas zajęć sięgamy po różne style muzyczne, skale i metra. Dzięki temu dzieci doświadczają bogatego środowiska dźwięków, które – zgodnie z teorią Edwina E. Gordona – rozwija ich audiację, czyli umiejętność myślenia muzycznego. Im bardziej różnorodne doświadczenia, tym głębsze rozumienie muzyki w przyszłości.

Dwujęzyczność
Podczas zajęć śpiewamy zarówno po polsku, jak i po angielsku. Dzieci w wieku 0–6 lat są w tzw. okresie sensytywnym – ich mózg wyjątkowo łatwo przyswaja nowe dźwięki i języki. Kontakt z językiem obcym poprzez muzykę rozwija słuch fonemowy, ułatwia późniejszą naukę języków i otwiera dzieci na różnorodność kulturową.

Kreatywność i zabawa
Wszystko odbywa się w atmosferze radości i swobody, bez presji. Używamy prostych rekwizytów, bawimy się ruchem i ciałem, naśladujemy dźwięki i gesty. Dzięki temu dzieci mogą wyrażać siebie na wiele sposobów, a muzyka staje się naturalną częścią zabawy i codzienności.

Dlaczego aktywny udział rodzica jest kluczowy?

Badania pokazują, że dzieci najlepiej uczą się poprzez naśladowanie. W wieku 0-6 lat modelowanie przez opiekuna odgrywa ogromną rolę – im bardziej rodzic angażuje się w muzyczne aktywności, tym większy entuzjazm i chęć do zabawy u dziecka. Szczególnie dla niemowląt i maluszków obecność rodzica to fundament bezpieczeństwa i rozwoju.

Nie martw się, jeśli nie masz doświadczenia muzycznego! Na naszych zajęciach muzycznych dla dzieci w Bydgoszczy nie oceniamy, a jedynie zachęcamy do wspólnego muzykowania. Możesz śpiewać, mruczeć lub kołysać się w rytm muzyki – każdy sposób zaangażowania jest wartościowy. Wspólnie tworzymy atmosferę radości i swobody, w której dzieci mogą czerpać z muzyki pełnymi garściami.

Cisza sprzyja audiacji

Podczas zajęć niezwykle ważne jest, aby rodzice powstrzymali się od rozmów. Audiacja, czyli wewnętrzne słyszenie muzyki, wymaga skupienia i ciszy, aby dzieci mogły w pełni zanurzyć się w dźwiękach i rytmach. Rozmowy dorosłych mogą zaburzać ten proces i rozpraszać zarówno dzieci, jak i innych uczestników. Nie martwcie się jednak – ostatnie 15 minut zajęć przeznaczone jest na swobodną rozmowę i wymianę doświadczeń, więc warto zaczekać z dyskusjami do tego momentu.

Moja historia

W latach 2023–2024 prowadziłam w Bydgoszczy zajęcia Pomelody w ramach projektu ambasada Pomelody Bydgoszcz. To był wyjątkowy czas, kiedy razem z drugą trenerką, Izabelą Skorą, tworzyłyśmy cykl spotkań pod hasłem „Radość Rodzinnego Muzykowania” w Bydgoszczy.

Materiał wideo marki pomelody, zajęcia prowadzą: Anna Weber oraz Olena Prokhorets

Zajęcia te cieszyły się Waszym uznaniem – zebrałyśmy 120 opinii 5.0 w aplikacji pomelody. Opierały się na filarach marki Pomelody: więź rodzinna, bogate środowisko muzyczne w domu, dwujęzyczność i oparcie w badaniach naukowych.

Doświadczenie zdobyte w tamtym okresie ukształtowało moją drogę. Dziś rozwijam własną markę MamMelody, zachowując to, co najlepsze z filozofii Pomelody, a jednocześnie budując program bardziej dopasowany do siebie i do rodzin, które spotykają się ze mną na zajęciach.

Zapisz rodzinkę i spróbuj!

Niezależnie od tego, czy masz niemowlę, czy kilkuletniego malucha, te zajęcia są dla Was! Muzyka to naturalne środowisko dziecka, a odpowiednio poprowadzone zajęcia wspierają jego rozwój już od pierwszych miesięcy życia.

Częste pytania i wątpliwości rodziców:

Opieka nad dwójką dzieci na zajęciach może być wyzwaniem, ale pamiętaj, że niemowlęta chłoną otaczające je bodźce jak "gąbka". Najczęściej są zafascynowane starszym rodzeństwem, które śpiewa, tańczy i gra na instrumentach. Możesz zostawić niemowlę na podłodze, upewniając się, że jest bezpiecznie, i bawić się ze starszym dzieckiem – maluch będzie uczył się, obserwując Waszą zabawę.

Twoje dziecko najlepiej przyswaja muzykę, gdy jest blisko Ciebie – na kolanach lub na podłodze przed Tobą. Wiele rodzin przynosi kocyk, aby dziecko czuło się komfortowo. Obserwuj swoje dziecko i dostosuj jego pozycję – czasem będzie chciało obserwować Ciebie, a czasem innych uczestników zajęć.

Zajęcia są elastyczne i dostosowane do różnych potrzeb uczestników. Jeśli Twoje dziecko potrzebuje karmienia piersią lub butelką w trakcie zajęć, możesz usiąść z boku i kontynuować śpiewanie, jednocześnie karmiąc dziecko.

Jeśli Twoje dziecko marudzi i wymaga ukojenia, nie krępuj się – możesz wstać, kołysać je, a nawet podskakiwać, gdy reszta grupy śpiewa i bawi się. Najważniejsze jest, abyś spędzał(a) czas muzycznie ze swoim dzieckiem, nawet jeśli nie podążasz za każdym ruchem trenerki.

Dobre wieści! Nie oczekujemy, że Twoje dziecko będzie robić to, co robi trenerka przez cały czas! Twoje dziecko może marudzić, gaworzyć, patrzeć, odwracać się, uśmiechać, płakać, być głodnym, potrzebować zmiany pieluchy, a nawet spać. Cały czas jednak będzie chłonąć wszystkie muzyczne bodźce na zajęciach i reagować na każdy Twój ruch. (Nawiasem mówiąc, większość innych dzieci w pokoju też nie będzie robić tego, co trenerka)

Zajęcia z trenerką pomelody to wyjątkowe doświadczenie rodzinnego muzykowania, które łączy dzieci w różnych grupach wiekowych. Naszym celem jest umożliwienie całym rodzinom wspólnego uczestnictwa i czerpania radości z czasu spędzonego razem.

Niemowlęta z fascynacją obserwują starsze dzieci – ich ruchy, tańce, klaskanie i zabawy. Dzieci w każdym wieku mogą się radować z interakcji: starszaki mogą podawać instrumenty, rozśmieszać młodsze rodzeństwo, a maluchy chłoną tę muzyczną atmosferę.

Zajęcia odbywają się w bezpiecznym środowisku, w którym każdy opiekun jest odpowiedzialny za swoje dzieci. W razie potrzeby każdy może opuścić salę, aby uspokoić dziecko przeżywające chwilowy kryzys.

Starsze dzieci naturalnie przejmują rolę liderów, co sprzyja ich rozwojowi emocjonalnemu i społecznemu oraz uczy empatii i odpowiedzialności. Wspólne muzykowanie w mieszanej grupie jest nie tylko bezpieczne, ale także niezwykle wzbogacające i dostarcza ogromnej radości dzieciom w każdym wieku.

W zależności od lokalizacji dostępne są różne formy uczestnictwa:

  • w części miejsc można kupić karnety bezpośrednio u mnie,

  • w bawialniach sprzedaż odbywa się przez ich wewnętrzne systemy rezerwacyjne,

  • są też przestrzenie, w których spotykamy się bardziej okazjonalnie i elastycznie – wtedy warto śledzić moje profile w social media, żeby nie przegapić nowych terminów zajęć.


Wpisy edukacyjne / o zajęciach na moich social mediach:

  • 5 dźwięków, które otwierają drzwi to świata muzyki – Facebook | Instagram
  • Kołysanka: najprostszy sposób na rozwój sposób, spokój i bliskość – Facebook | Instagram
  • Muzyka, język, dwujęzyczność: co mają ze sobą wspólnego? – Facebook | Instagram
  • Czy moje dziecko jest za małe na zajęcia muzyczne? O okresie sensytywnym. – Facebook | Instagram
  • Czym jest bogate środowisko muzyczne i dlaczego warto je poszerzać? – Facebook | Instagram
  • Dlaczego powtarzamy w kółko te same melodie? O mocy repetycji. – Facebook | Instagram
  • Zajęcia pod lupą, czyli jakie ćwiczenia kryją się za zabawą muzyczną. – Facebook | Instagram
  • Wpływ muzykowania na mózg dziecka. – Facebook | Instagram
  • Jakie dziecko POWINNO być na zajęciach (czy to w ogóle jest dobre słowo?). – Facebook | Instagram
  • Dla kogo przeznaczone są nasze zajęcia; o rodzinie i wieku uczestników. – Facebook | Instagram
  • Jaka jest rola rodzica podczas zajęć Radość Rodzinnego Muzykowania z pomelody – Facebook | Instagram

Do zobaczenia na zajęciach MamMelody w Bydgoszczy – miejscu, gdzie muzyka łączy pokolenia i buduje piękne rodzinne wspomnienia!

🎹 Muzyka dla dzieci, zajęcia umuzykalniające, warsztaty, zajęcia muzyczne dla dzieci w Bydgoszczy • MamMelody • ambasada pomelody Bydgoszcz • Błonie, Leśne, Fordon, Osowa Góra • bydgoskie dzieci, mamy, rodzice • (nie) gordonki, sensoryka • piosenki dla dzieci • język angielski, dwujęzyczność.

Scroll to Top